راه اندازی سامانه تاک | اطلاعات ترکیه | اقامت در ترکیه | پذیرش تحصیلی | سایت جامع ترکیه
راه اندازی سامانه تاک
  1. خانه
  2. زندگی ترکیه
  3. راه اندازی سامانه تاک برای ایرانیان خارج از کشور
زندگی ترکیه

راه اندازی سامانه تاک برای ایرانیان خارج از کشور

راه اندازی سامانه تاک برای ایرانیان خارج از کشور موضوعات مهم Toggle راه اندازی سامانه تاک برای ایرانیان خارج از کشورسامانه تاک چیست؟موراد مورد استفاده سامانه تاک:نحوه ثبت نام در سامانه تاکسامانه تاکمدارک لازم در مرحله تشکیل پرونده به شرح زیر است:نکته مهم! از اول دی ماه سال ۱۳۹۳ این…
آکا مارکتینگ
اقامت ترکیه با خرید خانه
سازمان استعدادیابی ورزشی استیدو

راه اندازی سامانه تاک برای ایرانیان خارج از کشور

از اول دی ماه سال ۱۳۹۳ این امکان برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است که کلیه اسناد کنسولی شامل انواع وکالتنامه، تصدیق امضاء، اجازه خروج، مدارک تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه تاک امکان پذیر می باشد.

سازمان وزارت امور خارجه ایران جهت دسترسی آسان و ساده کاربران برای تایید اسناد، سامانه ای با نام “سامانه تاک (تائید اسناد کنسولی) را راه اندازی نمود. یکی از مراحل مهم برای دریافت ارزهای دانشجویی ثبت نام و ارسال مدارک تحصیلی برای وزارت امور خارجهاست. برای این منظور بایستی نسبت به ثبت مدارک خود در سامانه تاک اقدام کنید.

سامانه تاک چیست؟

سامانه تاک برای دانشجویان و افرادی که قصد ادامه تحصیل، ماموریت به خارج از ایران و یا در خارج از کشور هستند و نیاز به تائید مدارک تحصیلی خود دارند راه اندازی شده است. کلیه مدارک و گواهی های مربوط به امور دانشجویان، اسناد پزشکی، اجازه خروج همسر و فرزند، وصیت نامه، اقرار نامه در این سامانه ثبت و مورد تائید وزارت امور خارجه قرار می گیرد. افرادی که قصد خروج از کشور، به منظور ادامه تحصیل و یا ماموریت گواهی دریافت نموده اند، لازم است این مدارک به تائید برسد. تنها راه تائید از طریق سامانه تاک بوده و به صورت رایگان می باشد.

بخوانید!
قانون بیمه حوادث ترکیه

موراد مورد استفاده سامانه تاک:

  • تنظیم انواع وکالت نامه
  • تصدیق امضاء و تشکیل و تکمیل پرونده دانشجویی
  • تائید مدارک پزشکی
  • تائید مدارک تحصیلی و فارغ التحصیلی
  • خدمات خرید خدمت نظام وظیفه برای هموطنان مقیم خارج از کشور

نحوه ثبت نام در سامانه تاک

برای دسترسی آسان و آشنایی با مراحل ثبت به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. ابتدا به سامانه اینترنتی www.tak.mfa.ir  مراجعه کنید.
  2. ثبت نام اولیه مدارک

سامانه تاک

پس از ورود به سامانه تاک، لازم است مدارک اولیه خود را ثبت کنید. مدارک مورد نیاز در این مرحله، مشخصات فردی شامل نام ،نام خانوادگی، شماره ملی، شماره گذرنامه ومی باشد. در این مرحله دکمه ثبت نام را کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید. فرمی در پیش روی شما قرار دارد که لازم است با دقت پر شود. برای این منظور بهتر است نکات زیر را در پر کردن فرم در نظر داشته باشید:

نکته1- در هنگام وارد کردن اطلاعات بایستی دکمه صفحه کیبورد کامپیوتر در حالت انگلیسی باشد.

نکته 2- آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید. زیرا تنها راه ارتباطی شما با سامانه تاک آدرس ایمیل شماست.

نکته 3-کد ملی، شماره شناسنامه و گذر نامه پس از ثبت نام نهایی غیرقابل تغییر است و برای ورود به حساب کاربری نیازمند این دو عدد خواهید بود.

نکته 4- نام کاربری و رمز عبور خود را در جایی یادداشت نمایید.

نکته5- حتما از مرور گر گوگل کروم استفاده کنید. در غیر اینصورت در ارسال مدارک و بارگذاری آن ها با مشکل مواجه خواهید شد.

بخوانید!
تلفن های ضروری استانبول

پس از اطمینان از صحت موارد، دکمه ثبت فرم را کلیک نمایید.

3. ورود به سامانه تاک

پس از ثبت نام اولیه و دریافت نام کاربری و رمز عبور، وارد سایت سامانه تاک شوید. سپس گزینه ورود به سامانه را کلیک نمایید.

4.وارد حساب کاربری خود شوید.

5. بارگذاری مدراک و تشکیل پرونده

داخل سامانه هستید و وارد حساب کاربری خود شده اید. حال اولین قدم برای تایید، تشکیل پرونده است. بدین منظور منوی بالای صفحه را نگاه کنید و گزینه پرونده تحصیلی را کلیک نمایید. فرمی پیش روی شماست که با توجه به اطلاعات محل تحصیل در خارج از کشور، یا محل ماموریت پر می شود.

tak

مدارک لازم در مرحله تشکیل پرونده به شرح زیر است:

کد ملی، نام و نام خانوادگی دقیق درج شده در شناسنامه، شماره تماس، آدرس دقیق ایمیل، تصویر کارت ملی و گذرنامه، تصویر برگه اقامت معتبر، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، فایل اسکن شده عکس پرسنلی

پس از بارگذاری تصاویر و تکمیل مدارک، دکمه ارسال فرم را کلیک کنید. حال کد رهگیری به شما تعلق می گیرد که بایستی آن را ذخیره نمایید.

نکته! حتما کد رهگیری خود را در جای مناسب ذخیره کنید تا در مراجعات بعدی دچار مشکل نشوید.

6.ارسال درخواست تائید مدراک

وارد حساب کاربری خود شوید و از منوی بالای آن گزینه تائید مدارک را انتخاب کنید. این گزینه به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات ورودی را ویرایش کنید و در صورت مغایرت اقدام به اصلاح آن نمایید. دکمه تائید را بزنید و در این مرحله نیز کد رهگیری دریافت کنید.

بخوانید!
نمایشگاه های ترکیه

7.مراجعه حضوری به نمایندگان تعیین شده همراه با اصل مدارک تحصیلی و شخصی

مدارک خود را از طریق سامانه تاک ثبت کردید. حال لازم است اصل مدارک توسط کارشناس تعیین شده، مورد بررسی و تائید قرار بگیرد. زمانی برای شما در نظر گرفته می شود که لازم است به همراه مدارک گفته شده به سفارت ایران در کشور مربوطه مراجعه کنید.

نکته مهم!

وزارت خارجه ایران تسهیلاتی برای متقاضیان در نظر گرفته است. اگر در کشوری هستید که جمهوری اسلامی ایران، سفارت خانه و دفتر نمایندگی ندارد مانند کشور کانادا، می توانید از طریق راه اندازی سامانه تاک مراحل ذکر شده را طی کنید سپس نسخه PDF آن را تهیه نمایید. پس از امضاء کپی مدارک خود را همراه با این فایل به دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران پست کنید. دفتر حفاظت پس از تکمیل مراحل و تائید مدارک و امضای شما، آن را به آدرس ذکر شده مستردد می نماید. حتما در نوشتن آدرس ایمیل و محل سکونت دقت لازم را مبذول دارید.

8. پس از طی مراحل بالا، مدارک شما تائید شده و وکالت نامه ای صادر می شود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان خارج از کشور تسهیلات رایگانی را در نظر گرفته است.هدف از ایجاد و راه اندازی سامانه تاک، سهولت ثبت و تائید مدارک در کوتاهترین زمان ممکن است. بدین منظور بهتر است ابتدا مدارک خود را آماده کنید سپس با دقت کافی نسبت به ثبت مدارک و اسناد خود اقدام نمایید تا بتوانید با صرفه جویی در زمان به نحو احسن از این سامانه استفاده کنید.

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج + دوازده =